Digitalizace a automatizace plánování směn: velký rozdíl

Digitalizace a automatizace plánování směn: velký rozdíl

Provedli jsme analýzu systémů na plánování směn dostupných na českém trhu. A zjistili jsme, že Plánujsměny je jediný, který umí naplánovat směny automaticky v reálném čase a zároveň splňující všechny tyto parametry:

  • poptávka a požadavky na kapacity provozu,
  • kvalifikace pracovníků,
  • absence pracovníků,
  • zákonné požadavky,
  • a časové možnosti brigádníků.

Většina lidí, se kterými se bavíme, nám říká, že „na plánování směn mají svůj systém“. Ale, když se zeptáme, jak rozdělují zaměstnance na pracoviště, jak řeší záskoky, co dělají v případě dovolené a podobně – potvrdíme si, že všechno dělají ručně a do svého systému to jen následně zadají. Když zmíníme, že to vše naše mobilní aplikace může dělat za ně, tak zpozorní. A ptají se:

„Takže data už nezadávám nikam ručně? Nepřepisuji z tabulky do tabulky? Ani nemusím hlídat, jestli rozvrhy vyhovují zákonu? Ale změnu směny přece musím lidem potvrdit smskou nebo jim zavolat, ne?”

A my jim vždy říkáme: „NE, S PLÁNUJ SMĚNY NEMUSÍTE“. Protože rozplánuje šichty automaticky za vás a zároveň:

  1. rozhodí zaměstnance do směn na základě jejich časových možností, kvalifikací a preferencí,
  2. bere v úvahu dovolené a nemoci,
  3. hlídá za vás zákon i priority na jednotlivých pobočkách,
  4. máte stále aktuální plán směn online pro všechny zaměstnance,
  5. zaměstnanci své časové možnosti zadávají sami, mohou si mezi sebou měnit služby,
  6. upozornění na změny dostanou všichni do mobilní aplikace.

Na konci měsíce dostanete elektronické podklady evidované docházky ze všech poboček, exporty pro účetnictví či statistiky a další potřebné dokumenty. Plánujsměny také šetří čas chytrou automatizací administrativy.

Vše máte okamžitě, bez prodlení, bez přidané práce a bez chyb.

Automatizace není totéž co digitalizace

Lidé jsou zvyklí, že namísto psaní na papír už dnes zadávají vše do počítačů. Přitom je ani nenapadne, že počítače můžou dělat tu opakující se rutinní práci za ně. A to je rozdíl mezi digitalizací a automatizací.

Na rozdíl od digitalizace se automatizace soustředí na automatické provádění úkolů a procesů bez lidského zásahu. Využívá k tomu expertní znalost oboru převedenou na sofistikované algoritmy, umělou inteligenci a roboty s cílem zvýšení efektivity a produktivity.

Appka Plánujsměny využívá AI a dokáže rozplánovat směny úplně sama. Tím se liší od ostatních systémů aktuálně dostupných na trhu, které jsou založené na digitalizaci, a kde stále zadáváte data ručně. U nás po prvotním nastavení už nic nepřepisujete!

Na tabulky v Googlu či excelu můžete zapomenout.

Ušetříte hodiny času každý měsíc

Ručně data zadáváme jen první měsíc. Pak už aplikace po celou dobu pracuje za vás. Znamená to, že po všechny další měsíce a roky ušetříte hodiny a hodiny času každý měsíc.

Ano, na začátku spolupráce s námi samozřejmě strávíte trochu času, protože od vás potřebujeme všechny údaje a specifické požadavky, na základě kterých nastavíme celý systém. To trvá v řádu dní až měsíc, respektive se to odvíjí od velikosti a složitosti projektu.

Během roku už ale s organizací rozvrhů starosti nemáte. Veškeré požadavky na změny zadáte v mobilní aplikaci, která vše sama spočítá, naplánuje, zorganizuje a navrhne. Je rychlá, intuitivní a bezchybná. Vše vyřídíte v mobilu na pár kliknutí.

S kalkulačkou během chvilky zjistíte, kolik se službou Plánujsměny ušetříte času a financí.

CHCI ZKUSIT KALKULAČKU

Plánujte bez chyb

Jednou z hlavních výhod systému využívající AI je naprostá eliminace chyb.

Když plánujete směny například pro 50 zaměstnanců na celý měsíc, představuje to zhruba 900 tisíc kombinací. Tak složité a obsáhlé kombinace naplánovat ručně a bez chyb je v podstatě nemožné. Prostě to není v lidských silách. A už vůbec ne v řádu sekund.

Dobrá zpráva – appka Plánujsměny tohle všechno umí. Všechna pravidla a omezení naplánuje automaticky za vás a započítá veškeré specifikace i výjimky. Při provádění změn vedoucímu pracovníkovi automaticky napovídá a upozorňuje ho na případné konflikty, čímž urychluje práci a eliminuje možnost vzniku chyb.

Funguje to pro malé i velké firmy

Plánujsměny funguje už od roku 2018. Máme zkušenosti napříč obory od kaváren, restaurací, divadel, informačních center, přes autodopravu, hostesky, pečovatele, zdravotnictví, maloobchod až po velké průmyslové podniky. 

Spolupracujeme i s velkými firmami, které mají více poboček a desítky zaměstnanců v různých pracovních poměrech – od zaměstnanců na hlavní i vedlejší poměry, přes DPP a DPČ až po brigádníky a externisty. Plánujeme 12hodinové směny, 3směnné provozy i nepřetržité provozy. 

Často nastavujeme systémy na míru dle individuálních zadání. Navrhli jsme už desítky řešení zahrnující spoustu specifických požadavků a výjimek. Koneckonců to lépe posuzují naši zákazníci, můžete se podívat.

Zkrátka, za těch 6 let praxe víme, že dobrá digitalizace vás zbaví spousty starostí, ale nevyrovná se to ušetřenému času automatickým plánováním bez chyb.

Pokud chcete vědět více, napište nám. 👉